Promocja miast

Promocja miasta Poznań 2015

W ostatni weekend odbyła się kolejna edycja „Poznań za pół ceny”. Akcja jest dostępna już od kilku lat w Poznaniu i można odnieść wrażenie, że zagościła u nas na dobre. Wydaje się być rozsądną formą promocji miasta, które ma słabo rozwiniętą promocję turystyki w swoim regionie.
Poznaniacy i turyście tłumnie uczestniczyli w ten weekend w oferowanych promocjach. Akcja była przygotowana przez PLOT – Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną. Dostępne były ponad 190 atrakcje oraz ciekawy program, związany z znanymi turystyką, m.in spływy kajakowe, rejsy statkami.
Czy jest to dobra promocja miasta Poznań? Wydaje się być to rozsądnym działaniem miasta, które nie wyróżnia się specjalnie architektonicznie oraz historycznie. Euro 2012 miało tą sytuacje załatwić, miasto przeznaczyło ogromne kwoty, jednak czy warto było? Zysk z tego w porównaniu do kosztów nie był proporcjonalny. Czy turyści, dzięki temu chętniej powracają do Poznania? Dane pokazują, że raczej nie. Wydawałoby się, że Poznań nie ma dobrej strategii promocyjnej, natomiast „Poznań za pół ceny” jest dobrą chwilową promocją, aby zachęcić turystów do przyjechania. Także dobór terminu jest bardzo trafny, 2 – 3 maja to majówka, z której turyści bardzo chętnie korzystają na wyjazdy. Poznań potrzebuje dobrego produktu turystycznego, który mógłby być promowany w rozsądny sposób. Na razie jednym z lepszych jest „Brama Poznania”, która wygrała ogólnopolski konkurs na najlepszy produkt turystyczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.